Właśnie zakończyłem ostani moduł czterodniowego szkolenia dla dyrektorów handlowych z „Negocjacji i Budowania Relacji z Partnerami w Biznesie”. Poniżej kilka prostych przemyśleń na temat tego, z kim warto budować relacji i robić biznes, czyli komu warto poświęcać swój czas:
Zacznijmy od tego komu nie warto poświecić swój czas:
1. Nie warto go poświęcać na sprawy i relacje, w których czujesz, że więcej dajesz, a Twój partner to wykorzystuje i nie daje ze swojej strony w tej relacji wystarczająco. Przy czym, nie ma znaczenia jaki jest powód takiego postępowania Twojego partnera. Czasami po prostu on nie chce się wysilić, pomyśleć i rozwiązać problem tworzać korzyści dla obu stron, więc łatwiej jest mu powiedzieć, że czegoś się nie da zrobić i przerzuca na Ciebie myślenie i działania.
2. Nie warto poświęcać go osobom, którzy nie są w stanie skorzystać z Twojej wiedzy i czujesz, że im ją wciskasz. Przez to jesteś z nimi w konflikcie i tracisz swoją energię, którą moszesz spożytkować z korzyścią w innych relacjach.
3. Nie warto go poświęcać Partnerom, którzy po prosu kradną twoją energię wyrażoną w każdej postaci – pomysłów, pracy czy efektów twojego działania.
Komu warto poświęcać swój czas?
1. Partnerom, którzy chcą korzystać z wiedzy i pomocy której im oferujesz.
2. Partnerom, którzy również wkładają wysiłek ze swojej strony i starają się rozwiązać problemy, które spotykacie razem na drodze.
3. Partnerom, którzy swoim działaniem tworzą wartość dla świata.
4. Partnerom, którzy swoim działaniem tworzą proaktywnie obopólne korzyści w biznesie.
5. Partnerom, w towarzystwie, których czujesz się dobrze i chce Ci się z nimi współpracować.
Największe wyzwanie tkwi w tym, że każdemu z nas wydaje się, że daje z siebie więcej niż inni, więc decyzja jest subiektywna i każdy z nas musi oceniać sam! 🙂