Jak się inspirować na cudzych przykładach?
Ostatnio mam coraz więcej próśb, o inspirujące wystąpienia dotyczące nowych trendów w negocjacjach, sprzedaży, zakupach, najlepiej przy użyciu nowych technologii i nowych rozwiązań biznesowych. Wiele uczestników chce usłyszeć konkretne przykłady rozwiązań z innych firm, aby się zainspirować jak ma działać innowacyjnie i mieć przewagę konkurencyjną w swojej branży. Każdy uczestnik oczekuje, że przykłady będą z jego branży lub z jego dziedziny. Gdy nie są bezpośrednie przykłady, to „kropki mu się nie linkują”, przestaje słuchać uważnie i ma pretensje, że przykłady go nie dotyczą i nie rozwiązują jego problemu.
Zadajmy sobie kilka pytań:
- Kto odnosi sukces i wygrywa na rynku?
- Kto daje większą wartość klientom?
- Kto buduje przewagę konkurencyjną?
Zazwyczaj są to osoby, które zainspirowały się przykładem z innej branży a następnie, na podstawie benchmarkingu funkcjonalnego, pomyślały jak przenieść rozwiązanie do swojej branży i tym samym zbudowali przewagę nad konkurencją!
Jeśli będziemy inspirować się tym co zrobiła bezpośrednia konkurencją , to zawsze będziemy naśladowcami.
Zatem:
Słuchajmy uważnie, bo myślenie ma przyszłość!
Inspirowanie się i wynikająca z tego innowacja polegają na funkcjonalnym przeniesieniu pomysłów z dalekich od naszej branży i dziedziny przykładów.